tisdag 3 november 2009

Träning trots allt...

Ja jag var ju orolig att jag skulle ha så ont i ryggen att jag inte skulle kunna varken jobba eller träna...Men som genom ett under vaknade jag på måndag morgon och hade nästan inte ont alls!! Jippi! =) Så det blev ett pass bodypump. Ingen blev gladare än jag...Imorgon är det boxning igen och idag vila. Eventuellt blir det ett pass på torsdag och det blir det bodypump igen, om jag inte vill spinna, och det vill jag ju inte.
Idag har vart en riktig tuff dag på jobbet. Har vart med de "stora barnen" Och en där var inte trevlig idag. Slog efter oss, bet och kastade saker, störde alla på vilan och levde rövare hela dagen! Helt otroligt och noll respekt både mot vuxna och sina kompisar. Annars har jag stressat runt en del för att få det att flyta, vilket var svårt att få till. Mellanmålet blev väldigt sent, ringa hem sjuka barn, byta blöjor, svara på mail och hinna vara med barnen...Ibland en omöjlighet. Men varför ska man behöva göra annat än att vara med barnen? Det är inte bara att tro att man ska finnas till för barnens skull, man måste ha ansvar för en massa saker på jobbet. Det ska vara samtal, planeringar, möten, barnfritid som ska göras på dagtid osv. Scheman ska fixas, vikarier ska sättas in, ringas samtal....Ja jag skulle kunna säga att mycket av arbetstiden går åt till att fixa med andra saker. Det är inte klokt egentligen! Tjing!

Inga kommentarer: