måndag 9 november 2009

Lite nervös...

Imorgon ska jag och Lillen vaccinera oss. Jag är faktiskt lite nervös...Älskling har ju mått lite dåligt efter sin spruta..Och så är jag lite snorig så jag blir nervös att de ska säga att jag inte får. Tjugo vuxen doser fick de till min arbetsplats så det är två vuxna ur varje arbetslag som får sprutan, jag hade tur att jag blev vald i första svängen! Annars får man vänta. Och det är väl lite uträknat oxå så inte alla vuxna får biverkningar och måste vara hemma så det inte finns personal som e friska skulle jag tro. Vem ska då ta hand om alla små barn? Haft samtal idag med föräldrar och vi fick mycket beröm och det känns ju bra! Alltid trevligt och få posetiv feedback. På torsdag har jag utvecklingsamtal med min chef och det kan bli lite jobbigt, för chefen har bett om att få feedback på sitt arbete, och det är en del negativt även om det blivit bättre. Men det är bara att ta det på engång.
Så har vi en berömd negativ medarbetare som vi måste göra något åt...Snackar så mycket skit!! Jag blir så trött. Och vänder gärna kappan efter vinden och håller med om det man säger och sen vänder på det och säger tvärtom till någonannan. Så falskt! Fy! Måste själv bli bättre på att säga att jag inte är intresserad av att höra skvaller. Jag kommer oftast inte ens ihåg vad vi pratat om, för det åker in genom ena örat och ut genom ett annat. Ja nu har jag gnällt lite...Älskling går iallafall fortfarande framåt... Tjing!!

Inga kommentarer: