söndag 9 januari 2011

Plusgrader

Jaha idag är det plusgrader och solen har vart framme en stund =) Det är ju skönt, men inte så kul med isgata! Ska gå ut och hälla lite salt på isen så det försvinner. Var otroligt trött igår, men fick en härlig hostattack som störde mig. Men tillslut somnade jag. Fattar inte varför jag är så trött...Men tror det beror på förkylningen som är väldigt långdragen. Imorgon ska vi ha planeringsdag på jobbet hela dagen lång! Roligt? Nja men det behövs väl. Men vi har inte fått dagordning eller något så vi vet inte vad vi ska göra, mer än att planera. Så till råga på allt blir vi inte ens bjudna på lunch, utan det ska vi stå för själva...Dåligt tycker jag, men det är väl så när man jobbar kommunalt. Men när det är avslutningsmiddag och sånt då slås det på stort! Då finns ekonomin, men om man vill ha vikarie eller material, då finns inga pengar. Det rimmar illa i mina öron...Men det är väl olika ekonomier till olika saker. Man kan väl inte ta av personalvård och ta in en vikarie?
Nä ska inte gnälla mer.
Idag ska julen bort! Ev. får granen stå till nästa helg, men resten ska bort. Ska gå och handla middag först, som idag nog blir soppa. Mumsigt. Vad för sort vet jag inte ännu. Hörs!

Inga kommentarer: