lördag 16 oktober 2010

Hänger inte med!

Helg igen! Jag hänger inte med i svängarna...Jag tycker det går så fort. Idag är det lite kyligt men i solen varmt. Har plockat och fixat lite här hemma och det känns skönt. Har lite kvar, men gör inget om jag lämnar det tills imorgon.
Snart ska jag på avskeds party, vår kollega ska byta jobb, och det ska vi "fira"? Nej men vi ska träffas allihop och äta middag och ge present. Inte idag men en annan helg, om ca två veckor. Lillan är hos pojkvän och kommer troligtvis inte hem idag. Lillen sitter vid datorn och spelar, han har ju vart hemma hela veckan med halsont. Men nu e han bra. Hoppas kollegan kommer på måndag så det blir ordning på placet igen. Det har ju gått bra ändå men det är ändå skönt när allt e som vanligt igen. skickade hem ett barn i onsdags med ont i örat, förälder ringer och säger att allt e bra på torsdag...Suck! Jag rekomenderar att ha barnet hemma en dag till, för en öron inflammation som läker av sig själv ska man vara försiktig med. Förälder ger sig och har barnet hemma en dag till. Jag blir så trött! Varför får inte barn vara sjuka längre? Vi bedriver en verksamhet som kräver att barnet ska må bra för att orka, vi är många barn, och har aktiviteter och utevistelse som barnet ska klara, gärna att de äter oxå för att få energi! Herregud, tycker att dagens föäldrar inte prioriterar rätt...Om man skaffar barn får man minnsan räkna med att man får vara hemma mycket under första tiden på förskolan. Det ska byggas upp ett imunförsvar! Har vart med om att förälder bytt från förskola till dagbarnvårdare för att de trodde det skulle vara sjuk mindre...Jag säger inget om det, utom att det finns virus och bakterier där med. Nej om föräldrar fattade att barnen skulle klara sig bättre från nya infektioner om det fick stanna hemma tills det var friskt skulle jag bli glad. Nej då kommer de med barnen lite krassliga och smittar ner andra istället och så går det runt, runt och runt. Håll era sjuka barn hemma! Låt de få vila i en lugn miljö. Nu blev det jobb prat igen....Fast det är helg...Tjing!!

Inga kommentarer: